The Media Future is Female Matchmaking

Bij BMIM draait alles om het maken van verbindingen. Dat is in feite een van de belangrijkste doelen van het bestaan ​​van BMIM. De laatste tijd hebben we verschillende verzoeken ontvangen ‘of we vrouwen kennen die muziek voor media componeren’. Nou, die kennen we. Wij willen hierop inspelen door een (spot)licht te laten schijnen op de Nederlandse vrouwen in mediamuziek. Deze matchmakingsessie verschilt een beetje van onze traditionele matchmaking (in feite is het omgekeerd), het is aan de media professionals om een ​​ontmoeting te plannen met een of meerdere mediacomponisten.

Dus, ben je een music supervisor, filmmaker, sync agent of een andere media professional die op zoek is naar een bepaald geluid of een bepaalde componist voor een volgend project? Deze vrouwen zijn misschien het antwoord! Scroll naar beneden, plan je meetings van 10 minuten en laten we verbinding maken!

Zodra de inschrijving is gesloten, zullen we je op de hoogte brengen van je schema. De bijeenkomsten vinden plaats op 19 april tussen 19.30 uur en 20.30 uur CEST.

Inschrijvingsdeadline: dinsdag 13 april 2021
Gebruik het formulier onderaan deze pagina om je meeting verzoeken in te dienen.

Sprekers

Ishtar Bakhtali

Composing sound: crossover, Indisch, jazz, Latin, nature, elektronisch, akoestisch, hedendaags, transdisciplinair, atmosferisch, klassiek, soundscape
Ishtar buigt haar rol als vocalist graag om naar ‘soundmaker’. In haar projecten vertelt ze met elektronica, loops, instrumenten en vocale effecten een verhaal. Als vocalist en componist werkt ze graag interdisciplinair samen en streeft ze naar het weven van muzikale texturen om de andere disciplines te ondersteunen en synergie te creëren.

Teksten en sfeer zijn de belangrijke factors in haar composities en arrangementen en vaak zijn deze geïnspireerd door tekeningen of andere visuele factoren zoals dans en film. Haar muzikale invloeden zijn Indiase klassieke muziek, Braziliaanse muziek, natuurgeluiden, elektronica, westerse klassieke muziek en jazz.

Door haar Nederlandse moeder en Hindoestaans-Surinaamse vader staat ze al vanaf jonge leeftijd in nauw contact met verscheidene culturen en daarmee muziekstijlen. Dit plantte het zaadje om meer culturen en talen te verkennen, met name die van Portugal en India. Haar interesse in de podiumkunsten leidde haar langs acteren, dansen, muziek een talrijke samenwerking in vele verschillende culturele tradities. Recentelijk is dit met name jazz en Indiase klassieke muziek (Dhrupad en Carnatisch) evenals crossover.

Aisling Brouwer

Muziekgenre: ambient, emotioneel, donker, rauw, elektronisch
Aisling Brouwer is een Nederlandse / Ierse filmcomponist, producer en artiest gevestigd in Berlijn. Een van haar laatste scores is voor Rubika Shah’s BIFA-genomineerde documentaire ‘White Riot’, die na het winnen van onder andere de BFI Gierson Award (2019) en Special Mention Award op het Berlinale International Film Festival, wereldwijd in bioscopen is vertoond. Aisling’s score met een ambient-elektronisch geluid werd uitgracht als een OST album in december 2020 en kreeg aandacht van zowel de bekende filmcriticus Mark Kermodeas, als van de artiest en radiopresentator Tom Robinson.

Als artiest heeft Aisling een gezamenlijk project met Anna Phoebe onder de naam ‘AVAWAVES’ dat is getekend bij One Little Independent Records – de thuisbasis van Björk, Ásgeir, Poppy Ackroyd – en wordt beheerd door Nitin Sawh. Hun debuutalbum ‘Waves’ werd uigebracht in 2019 en werd gesupport door Mary Anne Hobbs, BBC 6 Music en Scalra radion. Hun tweede album wordt verwacht in 2021. Gezamenlijk hebben Ailising en Anna tevens een nummer geschreven en uitgevoerd op het nieuwste album (‘Immigrants’) van Nitin Sawhney. Dat album werd onlangs uitgbracht op Sony Masterworks, en zal later dit jaar ook te horen zijn in de Royal Albert Hall als onderdeel van Nitins ‘Journeys’ festival.

Doordat Aisling in Amsterdam, Los Angeles, Londen en Berlijn heeft gewoon is haar werk op veel platforms te vinden: van BBC, Discovery Channel en Channel 4 tot campagnes voor de Verenigde Naties, Dior en zelfs een AVAWAVES-opdracht voor Zegna met tweevoudig Oscarwinnaar Mahershalad Ali.

Aisling woont momenteel in Berlijn, waar zij vaste componist is bij Riverside Studios. Ze wordt vertegenwoordigd door Manners McDadein Londen, VK.

Annelotte Coster

Muziekgenre: Pop, Ambient, Hybrid, Mellow, Fresh
Annelotte Coster studeerde ‘Toetsen’ aan de Popafdeling van het Conservatorium van Amsterdam en volgde de master ‘Composing for Film’ aan het CvA/De Nederlandse Filmacademie. Annelotte koestert de combinatie live-muzikant en componist te zijn. Ze legt uit: ‘Bij optredens ontmoet ik nieuwe mensen en hoor ik ook nieuwe muziek en sounds, waardoor ik ideeën krijg en geïnspireerd raak. En andersom.’ Om voor een verhaal de beste vorm te vinden en grenzen te verkennen, wordt zij idealiter vroeg bij het proces betrokken, zodat ook de samenwerking met andere disciplines kan worden aangegaan.

Bij het scoren voor film is Annelotte altijd op zoek naar een originele sound of aanpak. Zo combineerde zij geluiden van oude Casio keyboards, samples en strijkerssounds voor de coming-of-age film 'Marlon Brando' - die werd geselecteerd voor een Gouden Kalf voor Korte Film, Semaine de la Critique Cannes en TIFF - terwijl ze een heel ander geluid koos voor de minimalistische documentaire 'Als Je Later Groot Bent' / 'When You Grow Up' - die een VPRO-documentaire prijs kreeg en nominatie ontving voor Buma Music in Motion New Talent in 2020. Voor die documentaire schreef zij specifiek voor strijkkwintet, piano en saxofoon. Een ander voorbeeld van haar veranderende aanpak is de korte fictiefilm ‘Ningyo’ (2019) waarin Annelotte de kans kreeg om haar proefschrift 'Popmuziek als instrument in een filmscore' in de praktijk te brengen.

In haar stijl klinkt regelmatig een licht melancholische sfeer, maar met de bijna onbeperkte (technische) mogelijkheden van tegenwoordig, en door de verschillende instrumenten die ze zelf speelt, is ze ook zeer kundig in, en zeker bereid tot, totaal verschillende stijlen.

Sofia Dragt

Muziekgenre: filmisch, neoklassiek, piano, airy vocals, vulnerable to epic
Componist, producer, vocalist en pianist Sofia Dragt werkt als studiomuzikant en uitvoerend artiest in de popmuziek, alsmede componist en producer voor film en media. Recent werk van Dragt betreft de score voor de televisiedocumentaireserie ‘Het WAD’ van Ruben Smit, die afgelopen mei in première ging bij de VARA. Momenteel werkt ze aan de korte film van Johathan J. Smit ‘Ik wil je graag bedanken’ die later dit jaar in première gaat.
Ze won enkele awards, waaronder ‘De Grote Prijs van Nederland’ in 2013 en ‘Best Music – Pop' op Berlin Motion Picture Festival in 2018. In 2019 was ze runner up voor ‘Best Film Scoring’ op CAIFF.

Eerdere projecten zijn onder meer:
2020 - Het WAD door Ruben Smit (televisiedocumentaire)
2016 - De Schatkamer van de Veluwe door Ruben Smit (televisiedocumentaire)
2014 - Ze Kent Me Nog door Kevin Geurts (Korte Film)

Marg van Eenbergen

Muziekgenre: echte liedjes, met sterke teksten die de sfeer van de beelden versterken. Meestal zijn deze nummers in het singer / songwriter- en indiepopgenre, maar ze heeft ook hardcore anthems, Franse chansons en Duitse schlagerhits geschreven en geproduceerd.
Marg van Eenbergen is producer en componist met een grote liefde voor popmuziek. Als vierjarige zette haar vader,een professionele geluidstechnicus, voor het eerst een koptelefoon op haar oren en sindsdien is ze gefascineerd door geluid. Als zangeres-gitarist was ze 15 jaar lang frontvrouw van verschillende succesvolle indie bands.

De afgelopen 5 jaar heeft ze fulltime gewerkt als producer in haar eigen opname / mixstudio in Amsterdam. Hier verdeelt ze haar tijd tussen het produceren van muziek voor originele artiesten als Charlie Dée, Ben Forte en Dési Ducrot, en het componeren van muziek voor tv-commercials. Van Eenbergen heeft muziek (co)geschreven en geproduceerd voor o.a. McDonalds, Lotto, Albert Heijn, Stella e-bikes, e-bikes. Af en toe schrijft ze ook muziek voor films.

Klik hier voor een overzicht van haar meest recente werk.

Lauriane Ghils

Muziekgenre: Meditatie, Minimalistisch, Organic sounds, Latijs-Amerikaans and West-Afrikaanse invloeden.
Lauriane Ghils is percussionist, multi-instrumentalist, componist en masseur. Ze ontdekte haar passie voor muziek op zesjarige leeftijd, toen ze voor het eerst begon met piano spelen. Op haar 15e kwam ze in aanraking met de Latijns-Amerikaanse percussie door de gerenommeerd Mexicaanse percussionist Osvaldo Hernandez, bij wie ze in de leer ging de komende jaren. Op hetzelfde moment ontwikkelde ze een passie voor Malinke muziek door de djembé en Kamale N’goni, die veelvuldig voorkomt in haar compositites.

Op 21-jarige leeftijd begint Lauriane haar opleiding aan de Jazz Studio in Antwerpen en na twee jaar ontdekt ze het Codarts conservatorium in Rotterdam waar ze haar Master in Latijns-Amerikaanse percussie haalt aan de faculteit Wereldmuziek.

In de afgelopen jaren heeft ze samengewerkt met onder anderen Shirma Rouse, Toke d Keda, Manny Rod, Toy Viera, Luan Barbosa, Marivaldo Paim, Gerardo Rosales, Babara Bangoura, Tagus Traore, Lucas Van Merwijk, Kevin M'Finka, Pink Occulus, Osvaldo Hernandez en Karim Baggili. Ook kreeg ze de kans om deel te namen als musicus en actrice in een productie van het Maas Theater waarmee ze door Nederland heeft getoerd.

Op het moment heeft ze verscheidene muziekprojecten, waaronder Lwela Kasulwe, Si Cristina, Krosshart, Ariah Lester en ReCuerdas. Daarnaast doceert ze percussie aan School of Music en is ze professioneel masseur.

Thalisa Jagt

Keywords: Games, Film,
Muziekgenre: Orkest, piano, elektronisch, vocals
Thalisa Jagt, ook wel bekend als Chachanii, is componist voor film en games, sound designer en werkt tegelijkertijd als opnametechnicus en producer voor haar eigen indie-elektronische muziek. Momenteel rondt ze haar studie ‘Composing for Film and Games’ af aan MediaMusic, Artez University of Arts.

Thalisa’s muzikale roots gaan terug tot het plaatselijke orkest waar zij piano speelde. Als pianiste speelde ze piano voor meerdere schoolgerelateerde evenementen. In 2019 componeerde zij muziek voor de lokale showcase genaamd ‘F(r)ame’. Twee jaar later creëerde Thalisa de muziek voor studentenanimatieproject ‘Plaag van Nijmegen’. Dit project wordt gebruikt als lesmateriaal voor kinderen via de e-learning omgeving: School TV.

Verder heeft Thalisa als opnametechnicus de instrumenten en zang opgenomen voor medestudenten, muziekleraren en de cd met 22 nummers voor de studieverenging ‘Taste’. Voor een ander schoolproject met de titel ‘Dynamedion’ droeg ze bij als geluidsontwerper.

Tessa Rose Jackson

Muziekgenre: melodic, organic, low-fi, vintage (soms) en songwriting (indien gepast)
Tessa Rose Jackson is  componist, producer, songwriter en artiest die onder de naam ‘Someone’ haar eigen werk uitbrengt. Haar passie is het vertellen van verhalen en als filmcomponist houdt ze ervan om het muzikale landschap waarin het verhaal zich afspeelt vorm te geven. Zelf is zij een enorme filmliefhebber en laat ze zich graag inspireren door de werelden van onder meer David Lynch, Stanley Kubrick, Greta Gerwig, Paul Thomas Anderson, Charlie Kaufman en de Coen Brothers.

Jackson werkt al elf jaar als media componist en heeft muziek gemaakt voor wereldwijde campagnes, waaronder Audi, Ikea en Google Nexus. Haar muziek is ook te beluisteren in series als HBO's ‘New Girl’ en Netflix ‘Dear White People’. Aangezien Jackson  zowel componist als songwriter werkt, is een van haar recentere avonturen het vermelten van de score van een film met de soundtrack. Dit opent een scala aan mogelijkheden waardoor Jackson zich in het filmteam kan nestelen op de manier die voor haar en de film het beste werkt.

Dit jaar heeft Jackson zich gefocust op het opnemen van een nieuw Someone-album dat later dit jaar uitkomt. Ze schreef en produceerde ook drie nummers voor de nieuwe speelfilm van Antoinette Beumer, creëerde een aantal soundtracks voor podcasts en werkte aan meerdere  reclamecampagnes. Samen met haar partner-in-crime Darius Timmer is ze tevens bezig met het creëren van de volledige audio, muziek en foley voor de nieuwe animatiefilm van de Chinese filmmaker Lei Lei.

Ga voor meer informatie naar: tessarosejackson.com of someoneswebsite.com.

Ayu Lestari

Muziekgenre: Authentic Cinematic, Organisch, Global
Ayu Lestari is producer, componist, mede-eigenaar van het indie-platenlabel ‘Signature’ en medeoprichter van de community ‘Sisters in Songwriting’, gebaseerd in Rotterdam. Naast al haar muzikale activiteiten studeert Ayu IT-Recht aan de Rijksuniversiteit Groningen. Muziek is echter haar passie en beroep. Onlangs bracht zij met Sisters in Songrwiting het eerste volledig door vrouwen geproduceerde album ‘20 Feet Tall’ uit.

In haar eigen studio produceert, mixt en neemt ze muziek op voor artiesten om hen te helpen hun eigen geluid te vinden. Ayu studeerde elektronische muziekproductie aan SAE en kreeg de kans om te leren van Spaceman Patterson (Miles Davis, Frank Ocean) en de Grammywinnende producer Jerry Wonda (Fugees, Whitney Houston) in New York, waar zij zes maanden woonde.

Als filmcomponist won Ayu verschillende nationale en internationale prijzen met filmdocumentaires Streetkids United II (geproduceerd door Stephen Daldry - bekend van The Crown, The Hours en Billy Elliot), Streetkids United III en Becoming Lev. Deze laatste was in 2020 te zien op het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR).

 

Loes Nolten

Muziekgenre: Spacious, Sonorous, Trip Hop, Abundant, Cinematic, Cosmic, Glitchy
M I G I S I - (Loes Nolten) is een muziekproducent, mediacomponist (Xenos, Reducations), stemacteur (VolkerWessels) en docent uit Nederland. Opgegroeid met niet-gediagnosticeerde AD(H)D, een ernstige angststoornis en geen vooropleidingseisen, was de kans om toegelaten te worden tot het conservatorium nihil, maar het lukte haar toch. In de jaren daarna werd ze geselecteerd voor diverse talentprogramma's zoals NEW, BurgerBeurs en Vinylized.

Met als hoogtepunt: een showcase tijdens Eurosonic Noorderslag 2020. Ze werkt momenteel aan haar eerste solo EP en heeft net haar eigen muziekacademie gelanceerd samen met Creative Academy onder de naam ‘REDUCATIONS’, waar ze op ee coole manier les zal geven in muziekproductie!

Rósa Trujillo

Muziekgenre: Dreamy, Mysterieus, Melodisch, Playful
Rósa Trujillo is een IJslands-Nederlandse componist, producer en vocalist. Geboren in Amsterdam met wortels in Californië en voor het grootste deel van haar leven wonend in Reykjavik, haalt zij inspiratie uit haar verschillende achtergronden.

Waar ze begon met klassiek piano stapte zij later over naar het zingen van jazz en popmuziek. Met de band FOSS trad zij vanaf 2016 op bij verschillende podia in Nederland. Samen met haar bandleden produceert zij in hun studio in Utrecht stemmige en dromerige nummers om ’s avonds laat naar te luisteren.

Trujillo’s nieuwste muziek wordt uitgebracht onder de naam Kai Needie. In haar kleurrijke thuisstudio smelt ze wiebelige synths, pakkende gitaren en melodieuze vocale samen om haar eigen zorgeloze, dromerige wereld te creëren.

Charley van Veldhoven

Muziekgenre: Electronica, soundscapes, klassieke piano, lo-fi beats
Charley startte haar muzikale carrière als klassiek geschoolde pianiste en begon al op jonge leeftijd met componeren. Haar eerste successen boekte zij in competities als November Music en NBE / VARA. In de loop der jaren begon ze te experimenteren met geluiden, synthesizers, live opgenomen instrumenten en haar stem. In 2018 reisde ze naar Los Angeles om stage te lopen bij AAA-gamecomponist Jeff Rona.

Vorig jaar, in 2020, studeerde Charley cum laude af in Muziek en Technologie aan de Hogeschool voor de Kunsten (HKU) en nu componeert zij voor film, games, commercials en andere media. Enkele voorbeelden van haar werk zijn de sonic branding en muziek voor het meermaals bekroonde spel ‘Reducent’ en haar producties voor onder andere MassiveMusic, trailerbedrijf ‘The Solos’, BMG en Universal.

Janice Wong

Muziekgenre: deep ambient cello, meditatiemuziek
The Wong Janice is een Amsterdam opererende solocellist die bekend staat om haar deep ambient cellomuziek. Haar sound is vergelijkbaar met cellist Zoe Keating en ze haalt inspiratie uit componisten als Hildur Guðnadóttir, Max Richter en Garth Stevenson.

The Wong Janice gebruikt geen conventionele methodes in haar componeren: ze speelt vrijelijk met haar cello, effectpedalen en loopers, waarbij ze wegblijft van MIDI-instrumenten en geschreven scores. Hoewel ze een nieuw gezicht is in de mediawereld, en ze haar eerste opdracht nog moet componeren, is haar wens dat potentiële partners luisteren naar haar originele muziek en op basis van haar ambient soundscapes en meditatiemuziek met haar willen werken. Wanneer ze de kans krijgt, zal ze haar best doen open en flexibel te werk te gaan om zo samen tot een perfect sound te komen.

Ambient Cello Soundscapes: youtube.com/watch?v=8AeUXLizjK8&list=PLR4ykZX4GU1D2rw43kL5kj87zVZAo2OLk&index=3

Cello Meditation Music: youtube.com/watch?v=Oi2kZQD5Ii4&list=PLR4ykZX4GU1BwUtqawBbWVrevBn7JOU25&index=1

Website: thewongjanice.com

Ella van der Woude

Muziekgenre: Vooral bekend om haar filmsoundtracks (arthouse-drama's, psychologische horror) donker, ambient, eigenzinnig, neoklassiek, piano, singer-songwriter, dreampop, indie, folk, sadcore
Ella van der Woude is een Zwitsers-Nederlandse muzikant, songwriter en componist. Ze is een veelzijdige artiest die films scored, optreedt in bands en zich onderdompelt in diverse muziekprojecten. In 2016 produceerde Van der Woude een dreampop / triphop EP met Stew Jackson (Massive Attack, Phantom Limb) en recentelijker bracht zij “Solo Piano” uit op Snowstar Records, een ambient pianoalbum.

Met haar klassiek geschoolde achtergrond en diploma in compositie, componeert de Zwitsers-Nederlandse het grootste deel van haar artistieke leven filmscores. Van der Woude heeft gewerkt met vooraanstaand en opkomed filmtalent uit Nederland, waaronder Guido Hendrickx (Among Us, 2014; Stranger in Paradise, 2016), Ena Sendijarevic (Import, 2016; Take Me Somewhere Nice, 2019) en Mees Peijnenburg (A Hole in My Heart, 2014; We will never be Royals, 2015; Paradise Drifters, 2020).

Recente (film gerelateerde) projecten zijn onder meer het regiedebuut van de Nederlandse actrice Halina Reijn, ‘Instinct’, winnaar van de Variety Piazza Grande Award op het filmfestival van Locarno, en de tweede speelfilm van Shariff Korver ‘Do Not Hesitate’.

Specifiek voor deze matchmaking hoopt Van der Woude in contact te komen met music supervisors en sync agents.

Sign up