In Focus: The Asian Sync Scene

De syncmarkt in Azië is enorm, gevarieerd en zeer voorspoedig, te zien aan de gigantische productie van films, games, televisieshows en reclame met songs, soundtracks en soundbeds. Tegelijkertijd kan het voor een buitenstaander aandoen als afgelegen, verhuld in een andere gebruiken, zowel zakelijk als sociaal, en moeilijk te doordringen. Om jou te helpen deze grootse markt te doorgronden en navigeren heeft BMiM een team van lokale experts verzameld om te praten over waar de mogelijkheden liggen voor Nederlandse componisten, welke soorten muziek op het moment het beste liggen bij Aziatische music supervisors, recente succesvolle samenwerking tussen componisten en merken, voorbeelden van innovatief gebruik van muziek, hoe de lokale industrie omgaat met COVID en hoe je op de juiste manier en zo effectief mogelijk mensen benaderd bij reclamebureaus en film-, animatie- en televisiestudios.

Dit panel is beschikbaar via ons gloednieuwe platform. Ga naar ons videoplatform, klik op ‘register to watch’ en vul je gegevens in. Zodra het registratieproces is afgerond, ontvang je een e-ticket met persoonlijke code. Gebruik je code op het platform om alle panels zowel live als on demand te ontgrendelen. Perfect voor als je op de afgesproken tijd niet kunt of wanneer je je geheugen wilt opfrissen.

De panels zijn gratis te bekijken.

Sprekers

Eelko van Kooten (Founder, Ledo, NL)

Ledo is het geesteskind van twee muziek influencers die de boel wilden opschudden. Samen verzamelden ze een team van zakentalenten, tech nerds, opstandelingen en marketeers, die allen één ding gemeen hadden: liefde voor muziek. Of je nou op zoek bent naar de juiste muziek voor je content of zelf een track wil uitbrengen, Ledo maakt het makkelijk je muziek en content in de markt te zetten en er geld mee te verdienen door partnerships op social media. Bij het maken van muziek en content vinden wij dat de creatives de controle moeten hebben. In het verleden maakten advocaten, labels en contracten dit moeilijk, maar voor de oprichters van Ledo was de oplossing makkelijk: Why not cut out the middle man? Ons platform is de missing link tussen muziekmakers op zoek naar een publiek en contentmakers op zoek naar samenwerkingen. Creatieve vrijheid met de kans op nieuwe exposure of je huidige publiek vasthouden met nieuwe en onafhankelijke muziek – de muzikale samenwerkingen zijn niet te stoppen.

Serena Liu (Sr. Manager, Music Distribution & Business Development, NewStyle Media Group, US)

Serena Liu haalde aan de Universiteit van Nankai haar dubbele Bachelorgraad in Engels en Finance en een Master in Music Business aan New York University. Ze heeft meer dan 10 jaar ervaring in artiestenmanagement, muziekauteursrecht en strategische partnerships, waardoor ze een alomvattend inzicht heeft ontwikkeld in de lokale en internationale muziek business. Begin 2020 sloot Serena zich aan bij NewStyle Media Group waar ze de wereldwijde muziekdistributie en de business development initiatieven leidt. Naast haar werk is ze volleerd pianist en sopraan en doet ze graag aan Latijns-Amerikaans stijldansen.

Jarome Matthew (Owner, Pro Soul Studios, CN)

Jarome Matthew werkt al meer dan 15 jaar met independent artiesten in Noord-Amerika en China evenals majors over de hele wereld als audio engineer, muziekproducer, componist en sounddesigner in uiteenlopende muziekstijlen. In 1999 stichtte hij zijn bedrijf Pro Soul Alliance in Noord-Amerika waar hij artiesten vertegenwoordigd op internationaal niveau. Na vele jaren te hebben gewerkt in Amerika, wordt Jerome verliefd op China als hij wordt ingehuurd om verscheidene buitenlandse artiesten te producen en besluit hij in 2010 zijn bedrijf te verhuizen naar Beijing. Vanuit een professionele geluidsstudio in Beijing werkt Jerome sindsdien met vele Chinese en internationale platina-artiesten en bedrijven zoals Audi, Universal, VW, Huawei en EA.

Diederik van Middelkoop (Creative Director & Partner, Amp.Amsterdam, NL)

Diederik van Middelkoop heeft een zeer succesvolle carrière gehad als Creative Director in Music and Sound voor reclamecampagnes en merk identities over de hele wereld. Hij is Executive Creative Director bij Amp.Amsterdam, the Sonic Branding Company, een muziekbureau gespecialiseerd in sonic branding en music supervision met een passie voor innovativiteit. Diederik is eveneens een gewaardeerd jurylid en spreker bij vele festivals, waaronder Cannes Lions, Promax, LIA, Spikes Asia en Adfest.

Moderator: Martin van de Velde (Founder, House of China, NL)

Martin is een doorgewinterde journalist en cultureel entrepreneur en schrijft al twee decennia over dancemuziek. Hij schrijft voor muziekmagazines als OOR evenals voor de reguliere kranten. Als een van de oprichters van C# combineert hij zijn passie en kennis over dance met zijn liefde voor Azië. C# in een Chinees-Nederlands bedrijf dat projecten initieert met als doel verbinding middels elektronische muziek. Sinds 2015 is Martin ook panel moderator voor Amsterdam Dance Event.