Digital Sync Mission United Kingdom

In samenwerking met Dutch Music Export zetten we onze digitale roadtrip voort. Na een succesvolle missie naar Europa, zwemmen we nu het kanaal over en bezoeken we het Verenigd Koninkrijk.

Op 24 november vertrekken we (digitaal) naar het Verenigd Koninkrijk. Gedurende de missie, die plaatsvindt in Amsterdam, zullen experts uit het Verenigd Koninkrijk digitaal aanschuiven en krijg je de kans om je netwerk uit te breiden in alle takken van de industrie. We beginnen de dag met een workshop om los te komen, gevolgd door een inspirerende keynote. Na de lunch (inbegrepen!) duiken we in een ‘how-to’ over zakendoen in het Verenigd Koninkrijk. Zodra je alle informatie over het V.K. tot je hebt genomen, beginnen we met het belangrijkste onderdeel: de rondetafelgesprekken met onze Britse experts! We sluiten de dag af met een welverdiend drankje (lees: drankjes) en krijgen daarbij gezelschap van een speciale gast.

Een gedetailleerd programma inclusief een lijst van experts volgt in de aanloop naar het evenement – en zal hieronder worden getoond.

Kosten? We vragen een kleine bijdrage van €50,-
Om de kwaliteit van de digitale synchronisatiemissie te behouden, vragen we een bijdrage van €50,- om deel te nemen. Hoewel we een kleine vergoeding vragen, zijn er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Indien de interesse groter is dan het aantal plekken, maken we een selectie op basis van functietitels en bedrijven om professionele diversiteit te behouden.

Het is niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Digital Sync Mission naar het Verenigd Koninkrijk. De deadline is verstreken.

09:30 – 10:00 Inloop en registratie
10:00 – 10:15 Opening
10:15 – 11:15 Personal Branding Workshop: Karen Oldhoven
11:30 – 12:15 Keynote: Will Quiney
12:15 – 13:15 Lunch
13:15 – 13:45 Nederlandse cultuur in het VK: Brexit, kansen en uitwisseling
14:00 – 14:30 Scoren in het VK: de zakelijke do’s and don’ts
14:45 – 15:05 Roundtable: ronde 1
15:15 – 15:35 Roundtable: ronde 2
16:00 – 16:20 Roundtable: ronde 3
16:30 – 16:50 Roundtable: ronde 4
17:00 – 18:00 Drinks and bites

De deelnemers aan de Digital Sync Mission zijn hier te bekijken.

Sprekers

Karen Oldhoven (Personal Branding Expert, NL)

Personal Branding Expert Karen Oldhoven is spreker, dagvoorzitter en ondernemer. Enthousiaste wervelwind Karen adviseert en managed creatieve ondernemers en professionals om hun Personal Brand te verhelderen en ontwikkelen, zodat zij sterker in hun schoenen staan en toegevoegde waarde levert aan de persoon waarmee je zaken doet. Met een achtergrond in de media spreekt zij gepassioneerd over persoonlijk leiderschap, het tijdperk van de human skills en persoonlijke ontwikkeling. Ook levert zij een bijdrage aan de Afrikaanse organisatie African Women Innovation & Entrepreneurship Forum.

Will Quiney (Music Supervisor, UK/US)

Will Quiney is een meermaals bekroond music supervisor met meer dan 14 jaar ervaring in de film- en muziekindustrie. Nadat hij begon in muziekclip- en filmproductie, componeert hij nu soundtracks voor speelfilms (waaronder Matthew Vaughn's kaskrakers Kick-Ass 1 en 2) en heeft hij een prestigieuze carrière in theatrical marketing. In de afgelopen 10 jaar werkte hij aan honderden wereldwijde trailercampagnes van cliënten zoals Warner Bros, A24, Netflix, Universal, Fox en StudioCanal, waardoor hij Europa's meest vooraanstaande music supervisor voor trailers werd bij Empire Design in Londen.

In 2017 verhuisde hij naar de VS om zich aan te sluiten bij creative agency Mob Scene als senior theatrical producer, waar hij werkte voor o.a. Warner Bros en Sony. Een jaar later voegde Will zich bij Los Angeles trailer agency GrandSon als senior music supervisor, waar hij werkt aan prestigieuze trailerprojecten, soundtrackingcampagnes zoals Roma, Downton Abbey, Uncut Gems en The Green Knight. In 2021 wint hij een een Golden Trailer for Best Music voor z'n werk aan de campagne van Netflix’ Ma Rainey's Black Bottom en een Music and Sound Award voor Best Re-record or Adaption in a trailer voor CODA.

Koen Guiking (Policy Advisor Culture, Embassy of the Kingdom of the Netherlands, UK)

Koen is cultural policy officer bij de ambassade in het Verenigd Koninkrijk. Hij houdt zich actief bezig met het overtuigen van culturele instellingen in het VK om met Nederlandse makers te werken. Met zijn achtergrond in communicatie geeft hij ruchtbaarheid aan alle culturele uitwisseling die ontstaat, daarnaast leidt hij Britse instanties naar contacten in Nederland, waarna hij de gesprekken aan de experts over laat.

Daniel Tserepnin (Business Development Coordinator United Kingdom, RVO, NL)

Daniel Tserepnin is de Business Development Coördinator voor het Verenigd Koninkrijk bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl). Binnen deze rol is hij verantwoordelijk voor het aansturen van de handelsactiviteiten gericht op de markt in het VK en fungeert hij als liaison voor het internationale handelsnetwerk en het Nederlandse bedrijfsleven. In zijn vorige functie was hij verantwoordelijk voor zowel het coördineren van de handelsactiviteiten in Centraal- en Oost-Europa en het Start- en Scale-up Internationalisatie Programma bij de RVO. Voordat hij bij de RVO kwam werken was hij een International Project Manager bij verschillende organisaties, waaronder StartupDelta en StartupAmsterdam.

Mark Gordon (Founder, Score Draw Music, UK)

Mark Gordon is een award winnende componist aan het hoofd van muziekproductiebedrijf Score Draw Music. Met studio’s in het Verenigd Koninkrijk en Ierland verzorgt Score Draw originele muziek en songs voor een enorm scala aan wereldwijde cliënten. Huidige projecten zijn Channel 5/Milkshake, Nickelodeon Jr., PBS Kids, BBC en Sky. Marks compositiewerk bij Score Draw omvat meeschrijven aan muziek voor Dolly Parton voor een animatieserie voor kinderen, meeschrijven aan de muziek voor de Oscar winnende film The Shape of Water (2018) en doorgaand werk binnen film, televisie en animatie – naast het runnen van Score Draw op dagelijkse basis. Buiten het bedrijf is Mark lid van de Ivors Academy Committee Board, lid van de Future Screens NI Board en programmeert hij Output Belfast - Ierlands grootste muziekconferentie.

Amelia Hartley (Director Music Supervision, Banijay, UK)

Amelia Hartley is Director of Music Supervision voor Banijay en is verantwoordelijk voor muziekgebruik met focus op het Verenigd Koninkrijk, waarbij ze werkt aan een breed assortiment programmering, waaronder drama, non-fictie, muziek en entertainment. Ze werkt al meer dan 20 jaar bij Banijay en is music supervisor voor projecten zoals Peaky Blinders seizoen 1-6 (BBC/Netflix), Black Mirror seizeon 1-5 (Netflix), Pursuit of Love (BBC/Amazon), Fortitude seizeon 1-3 (Sky Atlantic) en meer. Ze was genomineerd voor twee US Guild of Music Supervisors Awards voor Peaky Blinders en Black Mirror en won de Music Week Sync Awards Best TV Music Supervisor of the year in 2015 en 2018. In februari 2020 noemde Variety haar een van de ‘Music Supervisors to Watch’.

James Marshall (Senior Music Supervisor, PlayStation, UK)

James Marshall is Senior Music Supervisor bij Sony Interactive Entertainment Europe als deel van het Playstation Creative Arts team, waar hij werkt aan wereldwijde reclamecampagnes, promotievideo's en games die momenteel in productie zijn. Recente projecten zijn Sackboy: A Big Adventure en Destruction AllStars, alsook de première van Playstation in Concert in de Royal Albert Hall. Hij werkt ook aan commercieel uitgebrachte soundtracks voor Playstationtitels in digitale en fysieke vorm, waaronder Returnal en Horizon Forbidden West: Isle of Spires EP. Voor zijn carrière bij Sony werkte hij bij de radio met een focus op gecomponeerde muziek en syncs in games, waarbij assisteerde bij gamemuziekspecials op Classic FM.

Emma Middleton (Music Supervisor, Rubato Music, UK)

Benoemd tot ‘Music Supervisor of the Year’ in 2020 door AIM Sync en winnaar en genomineerde van Music & Sound Awards voor trailers van The Crown seizoen 3 en 4. Emma is trailerspecialist, music supervisor en consultant en lanceerde haar freelancebedrijf ‘Rubato Music’ begin 2021. Daarvoor werkte Emma in-house bij trailerbedrijf Create Advertising. Emma zoekt graag naar ongebruikelijke of onverwachte tracks om mee te experimenteren en plezier te maken met de trailervorm, erop lettend dat ze een ferme grip houdt op de noodzakelijke pacing en intensiteit die vereist is voor deze campagnes. Daarnaast werkt Emma zo nu en dan als componist – recent werk: een samenwerking aan de trailer voor seizoen 2 van “The Witcher”.

Michelle Stoddart (Founder, Stoddart Music, UK)

Als tiener kreeg Michelle haar droombaan in een platenzaak en ze heeft nooit meer achteromgekeken. 25 jaar ervaring in de muziekindustrie met een focus op sync. Ze richtte in januari 2018 Stoddart Music op en vertegenwoordigt artiesten, songwriters, labels & uitgevers voor creative synch placement in reclame, film, tv, trailers en games. Voorheen werkte ze bij Kobalt Music als hoofd sync, Sanctuary Records, Mautoglade en Acuff-Rose. Syncs omvatten Apple, Candy Crush, Instagram, Samsung, Mini, Nissan, Twitter, Levis, American Express, Very, Estee Lauder, Sainsbury's, Tesco, Halifax, Lexus en vele anderen in film, tv, trailers en games.

Ben Sumner (Managing Director & Founder, Feel For Music, UK)

Oprichter van muziekconsultancykantoor Feel For Music Ben Sumner is music supervisor gespecialiseerd in games. Tweemaal benoemd tot Music Week Music Supervisor of the Year for Video Games en winnaar van meerdere awards voor music creation en supervision voor gaming, reclame en radio. Ben werkte aan de muziek voor talrijke gameseries als Assassins Creed, Just Cause, Tomb Raider, Hitman, Far Cry, Final Fantasy, Life is Strange en meer. Daarnaast werkte hij aan projecten voor onder andere Google, Jaguar en de BBC. Na een begin als DJ/producer 20 jaar geleden kent zijn carrière bijdragen aan legio artiesten en mediaprojecten in een verscheidenheid aan functies. Hoogtepunten omvatten een remix van Candi Station's ‘You've Got The Love’, werken met Florence & The Machine (Final Fantasy XV), Dua Lipa (Jaguar) en Daughter (Life is Strange), alsook het verzorgen van een stem voor CBBC! Recente projecten zijn Assassins Creed Valhalla, Life is Strange: True Colors en Outriders.

Supported by Dutch Music Export