Highlights

BMIM x ADE Conference 2022, waar muziek en media samenkomen

De grootste conferentie over muziek in film, games, reclame en televisie in Europa vindt dit jaar plaats op 19 oktober. Dit jaar vindt de conferentie plaats binnen het officiële ADE-programma. We bieden een uitgebreid programma met workshops, netwerksessies en keynotes. We zetten ons in om de meest opwindende denkers, movers & shakers van mediamuziek te leveren voor de BMIM x ADE-conferentie, dus neem een kijkje in ons programma voor dit jaar.

Lees meer

Laten we zinvolle verbindingen maken!

Laten we zinvolle verbindingen maken! Dat is in feite een van de belangrijkste doelen van het bestaan van BMIM. Dus doe mee tijdens onze matchmaking sessies. We brengen graag gelijkgestemde en creatieve mensen bij elkaar, en we zullen dat ook in 2022 blijven doen tijdens onze BMIM x ADE Conference en andere matchmaking sessies.

Wil je op de hoogte blijven van onze matchmaking sessies, en vooral welke professionals er plaatsnemen aan onze (digitale) tafel? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en volg ons op Instagram.

Kaartverkoop is gestart

Meer informatie over de BMIM x ADE Conference zal zeer binnenkort bekend worden gemaakt. We kunnen niet wachten om de namen van onze sprekers met jullie te delen.

Maar voor nu kun je alvast je BMIM x ADE Conference ticket bemachtigen om verzekerd te zijn van een volle dag luisteren naar inspirerende mensen en ontmoeten van gelijkgestemden.

Lees meer

On the go

Tickets voor de BMIM Conference @ ADE 2022 zijn nu te koop

Program conference 2022

Time To Go? The Dutch in LA – BMIM x ADE Conference

Een droom die veel professionals hebben, het maken in Amerika. Een niet onhaalbare droom, want veel elektronische muziek professionals gingen je voor. Wat zijn de mogelijkheden voor componisten

Same Song, Different Story – Fox Entertainment and Netflix on their Use of Music – BMIM x ADE Conference 2022

Stel je voor, je hebt net een film geschoten en hebt voor elke scene een zorgvuldig samengestelde muzieklijst gemaakt.  Maar de muziek die je hebt gekozen, past nét

Crossing Over: From Club to Screen – BMIM x ADE Conference

Steeds meer producers en experimentele componisten worden ingeschakeld om te componeren voor enkele van de grootste en meest succesvolle films en tv-series; Oneohtrix Point Never (Uncut Gems), Mica

I’m With the Brand: Best Cases in Music & Brand Partnerships in 2022 – BMIM x ADE Conference

Muziek biedt een krachtige manier om emotionele verbindingen te scheppen. Iets wat veel bedrijven en merken al een lange tijd ondervonden hebben. Wanneer bedrijven consumenten willen verbinden in

Metaverse and Immersive Audio: Future of Composing Music for Media – BMIM x ADE Conference 2022

De Metaverse is een hot topic. Sinds de herintroductie van het idee door Mark Zuckerburg in 2021 wordt het Dé toekomst van geluid en muziek genoemd. Met verschillende

Open Call: Learn from Joris de Man (Killzone, Horizon Zero Dawn, Horizon Forbidden West)

Music plays a vital role in the world of video games. It can shape and strengthen a character, bringing their narrative closer to the gamer, allowing a connection

Matchmaking: One on One Sessions – BMIM x ADE Conference

Bij BMIM draait alles om het maken van verbindingen. Dat is in feite een van de belangrijkste doelen van het bestaan ​​van BMIM. De afgelopen jaren hebben onze

You Shoot, I Score – BMIM x ADE Conference 2022

Hoe benader je regisseurs? Hoe bespreek je de geldzaken? Hoe krijg je de projecten waar je naar op zoek bent? ‘You Shoot, I Score!’ is het boek dat

Keynote Kyle Dixon & Michael Stein – BMIM x ADE Conference 2022

Soundtrack muziek die je scherp houdt – Hoe componisten Kyle Dixon & Michael Stein een originele sound maken en deze onder andere inzetten voor de ‘Stranger Things’ soundtrack.

Remix your Way to LA – BMIM x ADE Conference 2022

Stel je productie- en remixvaardigheden op de proef door een van de meest succesvolle sync-nummers uit de Position Music-catalogus te remixen! We nodigen je uit om de stems

Bij de BMIM Awards draait alles om de community en dat is het meest belangrijk in kunst en leven. Het gaat niet om winnen of verliezen. BMIM heeft me vruchtbare grond gegeven om mijn eigen zaadjes te planten.

Stavros Markonis

winnaar 2019 Buma Award Beste Originele Compositie in Televisieseries

De BMIM LA Sync Mission is een zeer inspirerend en horizonverruimend initiatief dat de Nederlandse muziekprofessional de kans biedt om in contact te komen met de top van de muziekindustrie in Los Angeles en interessante mogelijkheden genereert voor de potentie van zijn internationale netwerk.

Merlijn Snitker

componist 'Bankier van Verzet'

Soms is het tonen van mijn portfolio niet voldoende om potentiële klanten te overtuigen. Ze willen ook weten of mijn werk als succesvol wordt gezien. Het winnen van een prestigieuze prijs zoals de Buma Award heeft me enorm geholpen met het krijgen van nieuwe opdrachten!

Beau D. Schaepman

winnaar 2018 Buma Award Beste Originele Compositie in Trailers (voor Film, TV, Games)

Buma Music in Media Awards

Nominaties 2022

Beste Originele Compositie in Film

Alexander Reumers

Captain Nova

Gino Taihuttu

De Oost

Juho Nurmela, Ella van der Woude

Do Not Hesitate (Copyright Control)

Beste Originele Compositie in Korte Film

Giuseppe Doronzo

GOYA

Daan Hofman

Little Amsterdam

Roy Bemelmans

Wall #4

Beste Originele Compositie in Documentaire

Vincent van Warmerdam

Het leven gaat niet altijd over tulpen

Rui Reis Maia

Shadow Game (Crossmex)

Merlijn Snitker

To Unveil a Star

Beste Originele Compositie in Televisieseries

Boelie Vis

KABAM! (Crossmex, Copyright Control)

Stavros Markonis

Swanenburg (Crossmex, Stepping Stone Music Publishing, Brands Music)

Arno Krabman

The Spectacular (Copyright Control)

Beste Originele Compositie in Reclame

Karel Gerlach, Milo Driessen, Boaz Kok, Wieger Hoogendorp (Goldband)

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat – Ik ben de BOB

Mitchell Yard, Rachel Tauwnaar

Schweppes – Let’s Schweppes (CTM Music Publishing, Sizzer Music)

Jorrit Kleijnen, Marijn van der Meer, Jacob Meijer (HAEVN)

Staatsloterij – Oudejaarstrekking Fritsie

Beste Sync in Reclame

Richard de Bois, Peter van Asten, Tom Manders (jr)

Alzheimer Nederland – ‘Samen Zijn’ (MEAU) (Cloud 9 Music)

Gert-Jan van Stiphout | Alex Alberts, Robert Verwey, Frans Smit, Sjoukje van 't Spijker

Booking.com – ‘UNKNWN’ (Subp Yao) | ‘Amsterdam’ (Maggie MacNeal) (BMG Benelux | Warner Chappell Music, Sony Music Publishing)

Kizzo

Lincoln Motor – ‘I Need You’ (Jon Batiste) (Sony Music Publishing, Copyright Control)

Beste Originele Compositie in Trailers

Ward Henselmans, Jeroen Kuitenbrouwer, Daan Jansen (KH Music)

Eye Classics

Joshua Petit, Mari Koning (Soundsright)

Ferry (Netflix) (Copyright Power International)

Jochem Weierink

The North Water (BBC)

Beste Sync (in Televisieseries, Trailers, Film, Videogames)

Inge van Calkar, Gordon Groothedde

D5R – 'The Iceman' (Inge van Calkar) (Sony Music Publishing, Cloud 9 Music)

Torre Florim, Jop van Summeren, Tim van Delft, Vedran Mirčetić, Rocco Hueting

I Care a Lot - 'KITTY KITTY' (De Staat) (CTM Publishing)

Nick van de Wall

The Addams Family 2 – 'Dynamite' (Afrojack feat. Snoop Dogg) (BMG Benelux)

Beste Podcast- en Radiovormgeving

Tessa Rose Jackson, Darius Timmer

Pixelshit (NPO Zapp / EO) (Crossmex)

Ward Henselmans, Jeroen Kuitenbrouwer, Daan Jansen (KH Music)

Spraakmakers (NPO Radio 1 / KRO-NCRV) (Crossmex)

Mathijs Duringhof (Blckbrd Soundbusiness)

Utrecht UITcast

Beste Originele Compositie in Podcasts

Darius Timmer

BABA (NPO Radio 1 / NTR) (Copyright Control)

Rob Peters

KwaadAardig (NPO 3FM / AVROTROS) (CTM Publishing)

Darius Timmer

Sara's Mysteries (NPO Zapp / NTR) (Copyright Control)

Beste Televisievormgeving

Jorrit Kleijnen, Alexander Reumers, Jacob Meijer

BuZa (BNNVARA) (Copyright Control)

Matthijs Kieboom, Cabo da Roca, Robson, Rockman (CapeRock)

TELE 5 (Discovery Networks) (Rock Agency)

Larry W. Burns, Cabo da Roca, Robson, Rockman (CapeRock)

Zappsport (NPO Zapp) (Brands Music)

Beste Originele Compositie Experience

Tessa Rose Jackson

De Meester en Margarita (Orkater)

Renger Koning

De Panter

Niek Idelenburg

Mijs met de Zwavelstokjes (Holland Opera)

BMIM New Talent Award

Fons Beijer

De Slet van 6 VWO (AVROTROS) (Brands Music)

Mink Steekelenburg

Good Bad Girl

Rik van der Wouw

Gossip Girl – Trailer (BMG Benelux)

Winnaars 2022

Beste Originele Compositie in Film

Gino Taihuttu

De Oost

Beste Originele Compositie in Korte Film

Giuseppe Doronzo

GOYA

Beste Originele Compositie in Documentaire

Rui Reis Maia

Shadow Game (Crossmex)

Beste Originele Compositie in Televisieseries

Boelie Vis

KABAM! (Crossmex, Copyright Control)

Beste Originele Compositie in Reclame

Karel Gerlach, Milo Driessen, Boaz Kok, Wieger Hoogendorp (Goldband)

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat – Ik ben de BOB

Beste Sync in Reclame

Kizzo

Lincoln Motor – ‘I Need You’ (Jon Batiste) (Sony Music Publishing, Copyright Control)

Beste Originele Compositie in Trailers

Jochem Weierink

The North Water (BBC)

Beste Sync (in Televisieseries, Trailers, Film, Videogames)

Torre Florim, Jop van Summeren, Tim van Delft, Vedran Mirčetić, Rocco Hueting

I Care a Lot - 'KITTY KITTY' (De Staat) (CTM Publishing)

Beste Podcast- en Radiovormgeving

Tessa Rose Jackson, Darius Timmer

Pixelshit (NPO Zapp / EO) (Crossmex)

Beste Originele Compositie in Podcasts

Darius Timmer

BABA (NPO Radio 1 / NTR) (Copyright Control)

Beste Televisievormgeving

Larry W. Burns, Cabo da Roca, Robson, Rockman (CapeRock)

Zappsport (NPO Zapp) (Brands Music)

Beste Originele Compositie Experience

Renger Koning

De Panter

BMIM New Talent Award

Mink Steekelenburg

Good Bad Girl

Jury 2022

Marcel Albers

Directeur bestuurder Stichting Dutch Music Export. Begon zijn carrière als artiestenmanager van Nederlandse en buitenlandse artiesten en componisten en producent/zakelijk leider van het televisieprogramma Jiskefet. Tevens oprichter en directeur van succesvolle platenlabels als Double T Music Holland, Brigadoon Vocal en MARS Worldwide.

Laura Bell

Na haar baan als Managing Director van BMG Production Music navigeert Laura Bell nu de complexiteit van het onderzoeken en uitkiezen van songs, de licensing van soundtracks en het ontwikkelen van filmscores als onafhankelijk music supervisor.

Jelle Beuger

Jelle Beuger is voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Nieuwe Beeldmakers VERS. Hij werkt voor het onafhankelijke distributiebedrijf Paradiso Films, verzorgt de marketing voor meerdere landelijke filmproductiemaatschappijen en is gastdocent aan de Nederlandse Filmacademie.

Maurits Boegman

Maurits speelde met verschillende bands en artiesten in alle clubs en festivals in Nederland. Hij gaf ook DJ cursussen en productie lessen in Ableton Live. Nu is hij een Local Brand Manager en is hij onderdeel van het Europese team.

Tamara Bok

Tamara Bok  is van oorsprong documentairemaker en professioneel verhalen vertellen doet ze al 25 jaar, als film en tv-maker, voice-over, nieuwslezer, podcastmaker en business developer. Inmiddels komt alles samen bij Jamming, een uniek communicatie & design bureau in Utrecht.

Martijn Bosch

Na 15 jaar dj’en, muziek produceren en 12 jaar werken bij platenmaatschappijen, werkt Martijn nu als Hoofd Marketing bij Museum het Rembrandthuis. Zijn muziekachtergrond was de reden dat het museum in 2015, 2016 en 2017 toffe samenwerkingen zijn aangegaan met Jeff Mills, Heleen Blanken en Colin Benders tijdens Amsterdam Dance Event.

Nikolaï Clavier

Naast zijn werk als film-, game- en mediacomponist speelt Nikolaï Clavier altviool in het Arthema String Quartet. Hij is gespecialiseerd in geavanceerde strijkorkestratie. Hij heeft verschillende prijzen gewonnen voor zijn filmmuziek, klassieke werken en wetenschappelijk onderzoek.

Claire van Daal

Claire van Daal is lid van de commissie Film en Media van de Amsterdamse Kunstraad en bestuursvoorzitter van De Ontmoeting. Claire van Daal is programmeur van het Nederlands Film Festival.

Stephen Emmer

Naast het leiden van één van de vooraanstaande Nederlandse mediamuziek & sounddesign studios, is componist, arrangeur en producer Stephen Emmer de initiator van Buma Music in Motion.

Ilana Goldstoff

Na haar sporen te hebben verdiend bij Sizzer, werkt Ilana Goldstoff nu als Sync & Licensing manager bij het befaamde klassieke muziek label Deutsche Grammophon.

Thijs Havens

Thijs Havens is muzikant en programmeur voor Eye on Sound in het Eye Filmmuseum, waar hij eveneens nieuwe scores voor (stille) films componeert en uitvoert.

Milad Hosseingholikhan

Milad heeft sinds 2007 achtereenvolgens gewerkt voor het management van o.a. Alain Clark en bij muzieklabels Universal Music en Top Notch / Noah’s Ark. Hij managet momenteel twee popartiesten (Irene Hin, Amina) en is creative producer bij NewBe.

Matthijs Kieboom

Matthijs Kieboom is al meer dan een decennium fulltime componist en is Hoofd Filmmuziek aan één van Nederlands vooraanstaande conservatoria.

Huub Lazerom

Huub Lazerom is een ervaren Director Of Operations met een geschiedenis van werken in de vrijetijds- en toerisme-industrie. Hij heeft skills in Operations Management, Coaching, Hospitality Industry en Casino Management. Ook is hij een sterke hr-professional met een Post HBO gericht op Bedrijfskunde van Hogeschool voor Economische Studies Rotterdam (HES).

Rens Machielse

Rens Machielse is voormalig directeur van de Music & Technology afdeling van de HKU. Rens componeerde muziek voor meer dan driehonderd theaterstukken, televisieseries, films, documentaires, reclames en animaties.

Gregory Markus

Gregory Markus is projectleider bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Om de wereld van muzikanten en erfgoedinstellingen samen te brengen startte hij in 2016 RE:VIVE. RE:VIVE heeft meer dan 25 scores voor film laten componeren door verschillende Nederlandse muzikanten, in samenwerking met o.a. Dekmantel Festival, Eye Filmmuseum en Nous’klaer Records.

Emma Middleton

Verkozen tot "Music Supervisor of the Year" in 2020 bij AIM Sync en zowel winnaar als genomineerde van de Music & Sound Awards voor haar werk aan The Crown Seasons 3 & 4-trailers. Emma is een trailer-specialist, music supervisor en consultant, en startte in 2021 haar eigen bedrijf Rubato Music. Daarvoor werkte Emma bij het UK trailerbureau Create Advertising.

Neeltje Mooring

Sinds 2007 leidt Neeltje Mooring haar bedrijf SOLID as a rock an werkt ze internationaal als onafhankelijk uitgever, sync agent en music supervisor.

Susanne van Nierop

Susanne van Nierop is hoofdredactrice van Adformatie, het vooraanstaande Nederlandse platform in marketing, media en reclame. Ze is eveneens commissielid van de SPIN Awards voor innovatief werk in digitale creativiteit.

Adriek van Nieuwenhuijzen

Adriek van Nieuwenhuijzen raakte in de beginjaren van het festival betrokken bij IDFA en werkte ook als producer bij een Nederlandse omroep. Vanaf februari 2007 is zij Head of Industry van IDFA. In deze functie is zij verantwoordelijk voor het professionals programma van IDFA waaronder de projecten FORUM en Docs for Sale.

Lisa Linde Nieveld

Na een studie psychologie aan de Universiteit van Amsterdam, werkte ze enige tijd op de redactie van diverse tv- en radioprogramma’s. Momenteel werkt ze bij Eye Filmmuseum, waar zij zich bezig houdt met de internationale promotie van de Nederlandse film, in het bijzonder documentaire en animatiefilm.

Than van Nispen

Than van Nispen is docent en onderzoeker aan de HKU Muziek en Technologie en het Expertisecentrum Creatieve Technologie. Than heeft een achtergrond in biologie en tevens is hij componist voor games en interactie.

Léon Noordzij

Léon Noordzij is eigenaar en creative director van The Pastry Shop en heeft meer dan 14 jaar ervaring in het creëren van prachtige film marketing content voor een wereldwijd publiek. Klanten zijn onder meer Netflix, Savage Film, Kaap Holland Film, Halal en Dutch Filmworks.

Mark Putz

In 2001 startte Mark zijn eigen bedrijf Cosmic Orchestra en begon zich te concentreren op de Duitse tv-markt, waar hij betrokken raakte bij het schrijven van muziek voor documentaires. In 2021 schreef Mark in opdracht van de AMBC (American Battle Monument Commission) een Hymne voor de Margraten War Cemetery.

Will Quiney

Will Quiney is een meermaals bekroonde music supervisor met meer dan 14 jaar ervaring in de film- en muziekindustrie. In 2021 won hij een Golden Trailer for Best Music voor z'n werk aan de campagne van Netflix’ Ma Rainey's Black Bottom en een Music and Sound Award voor Best Re-record or Adaption in a trailer voor CODA.

Martin de Ruiter

Martin de Ruiter is programmeur van ‘Eye on Sound’ in het Eye Filmmuseum Amsterdam. Hij schreef verscheidene scores voor stille films, waaronder ‘un Chien Andalou’ (1929), ‘Submarine’ (1928) en ‘Der Mandarin’ (1918).

Marion Slewe

Marion Slewe is werkzaam bij de Nederlandse Filmacademie op de afdeling Productie, waar zij o.a. verantwoordelijk is voor de distributie van studentenfilms, contracten, festivalbeleid en de organisatie van het Keep an Eye Filmacademie Festival. Daarnaast is zij ook betrokken bij Staccato Films.

Paul Stevelmans

Paul Stevelmans is sinds 2004 hoofdredacteur van het online filmmuziekmagazine Score. Hij schrijft cd- en boekrecensies en voert interviews met Nederlandse en buitenlandse filmcomponisten. Ook is hij sinds 2008 lid van The International Film Music Critics Association.

Arjan Vlakveld

Arjan Vlakveld is eindredacteur bij de NTR en verantwoordelijk voor programma’s en projecten zoals o.a. Top2000, Nacht van de Popmuziek, North Sea Jazz Festival en Eurosonic Noorderslag. Als regisseur maakte hij rond de twintig series en documentaires.

Django Weisz Blanchetta

Django Weisz Blanchetta is Managing Director bij SuperHeroes, dat hij mede oprichtte in 2009. Voordat hij SuperHeroes startte, leerde hij het vak als Interaction Designer, Management Consultant en Operations Director.

Bart Westerlaken

Na een studie als cameraman aan de filmacademie koos Bart Westerlaken toch voor de filmmuziek. Hij componeerde muziek voor diverse films, documentaires en series als Penoza, Het geheime dagboek van Hendrik Groen en Strike A Pose.

Marcel A. Wiebenga

Marcel Alexander Wiebenga werkte als Strategy Director en Partner bij het in Amsterdam gevestigde muziekbureau Sizzer. In 2021 lanceerde hij samen met Nicholas van den Doel Howl, een muziekbureau dat zich richt op strategie en zinvol muziekgebruik voor merken en ook Ringo, een data-first, tech-gedreven platform dat de muzieklicentieprocessen vereenvoudigt.

Maarten Wijdenes

Maarten Wijdenes is Hoofd Productie bij het Nederlands Filmfonds, de nationale organisatie die verantwoordelijk is voor het steunen van filmproductie en filmgerelateerde evenementen in Nederland.

Bob Zimmerman

Bob Zimmerman heeft gecomponeerd en gearrangeerd voor talrijke theater-, televisie- en filmproducties, waaronder de films De Avonden en Tirza en documentaires De Nieuwe Wildernis en Holland, natuur in de Delta.

Hannelore Zwitserlood

Hannelore Zwitserlood staat bekend om haar werk voor de radio. Ze was onder meer te horen op Radio 538, Qmusic, Radio 10 en Radio Veronica. Hannelore is al 16 jaar voice-over en stemacteur en geeft cursussen nieuwslezen. Nu heeft ze haar eigen podcast 'Hannelore in je oren' en spreekt ze verschillende andere podcasts in.

Upcoming

Juryrapport Buma Music in Media Awards 2022

Informatie

Ook al merken we dat we verbinding maken via een scherm, de wereld is nog nooit zo toegankelijk geweest. We zijn meer dan ooit gemotiveerd om u te helpen waardevolle verbindingen te leggen en elkaar te inspireren. Dit betekent dat we doorgaan met onze online sessies om je horizon te blijven verbreden, en als er een kans is om fysiek contact te maken, zullen we de eersten zijn die op die trein stappen en live matchmaking sessies, panels en natuurlijk netwerkborrels organiseren.

Bekijk onze programmapagina om te zien welke panels er momenteel aangeboden worden en meld je aan voor een of meerdere sessies.